Szukaj na tym blogu

niedziela, 19 maja 2013

Wartość względna, nadrzędna, bezwzględna?!

Czym dzisiaj jest?


Usłyszałam kiedyś takie sformułowanie, że każdy ma swoją prawdę. Ciekawe... 
Im dłużej się nad tym zastanawiam tym trudniej mi to pojąć. Rozumiem, że punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia, ale przecież prawda może być tylko jedna. Bo czym ona właściwie jest? W najprostszym rozumieniu zgodnością z faktami. W innym przypadku mamy do czynienia z kłamstwem. 
Czy warto być prawdomównym? A może lepiej mówić ludziom to, co chcą usłyszeć? Czy szczerość i zaufanie są jeszcze w cenie? Czy kłamstwo może zranić? Czy są takie sytuacje, w przypadku których lepiej ukryć prawdę?
Dużo tych pytań. Każde z nich jest w dodatku trudne. Jednak nie ulega wątpliwości, że nikt nie chce być oszukiwany. Dlatego, parafrazując słowa piosenki zespołu Happysad powiem, że nie mów mi dobrze, lecz prawdę mi mów. Takie jest moje zdanie.
Kończąc zachęcam jeszcze do zastanowienia się nad jedną kwestią, czy kłamstwo jest tym samym, co mówienie nieprawdy? Czy są to zupełnie różne rzeczy? 
Zostawiam Was z tymi pytaniami, bo każdy sam musi sobie na nie odpowiedzieć i wyciągnąć odpowiednie wnioski.




Brak komentarzy: